Kami adalah dari keturunan Allahyarham Hj Othman B. Abdullah (14 November 1995) dan Allahyarhamah Hjh Mariyam Bt Hj Alus (15 April 2004). Kami berasal dari Kampung Merlimau, Melaka. Mempunyai 10 orang adik beradik - 3 lelaki dan 7 perempuan dan 10 menantu. Jumlah keseluruhan cucu ialah 44 (termasuk Allahyarhamah Nursyarfina Bt M. Ali Akbar dan Allahyarhamah Farah Bt M. Latifi). Lelaki berjumlah 19 org dan perempuan 25 (23 yg ada). 12 org telah mendirikan rumahtangga menghasilkan 9 orang cicit (6 lelaki dan 3 perempuan).

Jumlah keseluruhan ahli keluarga kami pula ialah seramai 82 orang... dan akan bertambah bila-bila masa dari sekarang.



Friday, May 24, 2024

Makluman buat semua warga KHO berkenaan FD KHO 2024


*Makluman buat semua warga KHO*, 
*Gentle Reminder*

Pergerakan pada hari Sabtu (25/5/24) ke KBR.

  1. Check-in pkl 3.00ptg. Sila maklumkan waktu ketibaan samada tengahari/petang/ malam. (digalakkan carpool). 
  2. Bawa toto/bantal/sleeping bag extra. Kelambu/ khemah camping (jika PERLU). 
  3. Sejadah/ telekung. 
  4. Pakaian & peralatan renang. 
  5. Kasut (aktiviti). 
  6. Kain batik/pelekat setiap individu (aktiviti). 
  7. Topi/ penutup kepala (aktiviti). 
  8. Towel (untuk extra). 
  9. Ubat-ubatan (jika perlu). 
  10. Ubat nyamuk/repellent (just in case). 
  11. Krusi healing masing2 bawak
  12. Kipas portable (panas berkicap). 
  13. Khemah kanopi untuk berteduh/ tikar getah (jika boleh). 
  14. Makanan ringan untuk sendiri dlm bilik (meegi/biskut/kopi/roti). 
  15. Pinggan/mangkuk sendiri (jika perlu). 
  16. Botol/Air mineral/minuman sendiri masing2 buat tambahan MUSIM PANAS KETIBAS ni tak cukup kang. 
  17. Sebelum check-out (12:00pm, Isnin, 27 Mei) penghuni setiap bilik sila double triple check bilik masing2 dan pastikan tiada perkakas yang tertinggal. Lampaumat! 


**
- Iron ada setiap satu floor (kongsi ramai2). Digalakkan bawa iron sendiri. 
- Water Kettle ada dalam setiap bilik. 
- Water dispenser disediakan oleh KBR. 
- Kedai Runcit *2km* dari KBR. 
- Kedai Kek Bakers Cottage *7km* (Pekan) dari KBR *Sambutan birthday (kek sendiri). 
- Kedai2 makan ada je *sekitar pantai* KBR.


***********************

Untuk maklum kepada setiap pasukan ❤️💛💚💙

Wang saguhati akan diberikan kepada pasukan *sejumlah RM50* untuk tujuan pembelian props atau aksesori perhiasan pasukan masing2. (_yang dah dahulukan duit beli sebelum ni boleh bagi2 duit tu_) 

Wang tersebut akan diberikan kepada *ketua setiap pasukan* pada hari *Sabtu malam* ketika *taklimat & raptai perbarisan*. 

Untuk melancarkan acara, ketua setiap pasukan dan wakil 2 org ahli pasukan wajib hadir pada Sabtu malam semasa sesi taklimat, penerimaan tunai dan sesi raptai bagi acara perbarisan kumpulan yang akan diadakan pada hari Ahad pagi.

Yg bener,
Bendahari FD KHO 24

***********************


📌📍Bagi merancakkan lagi persiapan semua team. Ini adalah Skema pemarkahan untuk perbarisan FD KHO 2024 - *Setiap kategori 10 MARKAH
1. Sorakan kumpulan 
2. Bendera / sepanduk
3. Kreativiti Hiasan
4. Berjalan Lalu
5. Lagu

***********************

https://hj-othman.blogspot.com

No comments: